Helsus 2017 - Tanzpro-Biodanza bērniem ar vecākiem
Bērni ir mūsu labākie garīgie skolotāji.
Tanzpro-Biodanza piedāvā iespēju būt kopā ar bērnu “šeit un tagad”, veidot kopā patiesas klātbūtnes telpu bez vērtējumiem un gaidām. Tas ir aicinājums noņemt “vecāku/ skolotāju brilles vai lomu” un ieiet bērna skaidrās būtības un nevainības telpā un kopā izbaudīt prieka, viegluma, aizkustinoša tuvuma saskarsmi.
Helsus festivālā 2017 Vingrošanas laukumā no 12:30 - 13:30 notiks praktiska nodarbība - Empātijas skolas koncepta neverbālās daļas nodarbība TANZPRO-Biodanza bērniem ar vecākiem/ skolotājiem. Savukārt vecākiem, skolotājiem un citiem interesentiem, kam ir vēlēšanās uzzināt vairāk par metodi, piedāvājam īsu sarunu Veselīgas Izglītības Centra stendā no plkst. 12:00 – 12:30. Sarunā sniegsim ieskatu metodes teorētiskajās nostādnēs un praktisko pētījumu, kas veikti Latvijā un Vācijā, rezultātos par Tanzpro-Biodanza metodes iedarbību uz bērnu emocionālo un sociālo prasmju attīstību.
Tanzpro-Biodanza bērniem ir izveidots kā 10 nodarbību treniņš bērnudārzu un sākumskolas bērniem, kuru var apgūt skolotāji bērnudārzos, skolās un citās mācību iestādēs / psihologi, psihoterapeiti, sociālie darbinieki un citi veselības aprūpes specialisti / un citi interesenti, kuri strādā ar bērniem.
Par metodi: Tanzpro-Biodanza nodarbība ir neverbāla vecāka/pieaugušā un bērna (cilvēka un cilvēka) satikšanās “šeit un tagad”, tā ir cilvēku satikšanās, kurā caur kustību, rotaļu un mijiedarbību ir iespējams jaunā kvalitātē iepazīt vienam otru, savas sajūtas un vajadzības.
Biodanza nodarbību mērķi bērniem:
Veicināt veselību un radošumu: Biodanza vingrinājumi ir veidoti, lai veicinātu un uzlabotu ķermeņa organisko vienotību un ķermeņa homeostāzi, t.i., uzlabot pašregulācijas spēju – piemēram, ķermeņa temperatūru un citas fizioloģiskas reakcijas. Jo īpaši, Biodanza uzlabo motorās funkcijas, t.i., spēju izjust ķermeņa elastīgumu, veiklumu, ritmu, plūsmu, harmoniju u.c., tādējādi radot piepildījuma izjūtu radošu kustību veidu izpausmē.
Savienot darbību ar emocijām: Biodanza metode dod bērnam iespēju uztvert savas emocijas, kas var tikt izpaustas caur kustību, tādējādi samazinot psihosomatiskus simptomus un veicinot iekšējo radošumu.
Radoša izpausme: Viens no galveniem mērķiem ir emociju/ izjūtu izpausme - izmēģināt dažādas izpausmes formas un atrastu jaunas izpausmes iespējas.
Grupas vienotības izjūta: Piederība grupai ir būtiska attīstības sastāvdaļa. Izolētība rada neapmierinātību. Biodanza metode veicina grupas piederības izjūtu, atbalsta izjūtu, pieņemšanu. Tās mērķis ir veicināt empātiju un palīdzēt izveidot un dzīvot emocionālās attiecībās, pieredzēt savstarpēju mijiedarbību, līdzsvarotu došanu un ņemšanu, just savstarpēju cieņu, pieredzētu draudzību. Vecākiem ar bērniem tā sniedz iespēju ienest attiecībās jaunu enerģiju - vairāk siltuma un afektivitātes.
Pašdisciplīnas un koncentrēšanās veicināšana: Bērnam ir svarīgi atklāt, ka viņš var koncentrēties. Biodanza metodes pamatā it fokusēšanās uz darbību “šeit un tagad”, un iesaiste katrā vingrinājumā/ dejā veicina gan pašdisciplīnu, koncentrēšanos, stiprinot bērna darbības iekšējo motivāciju, kā rezultātā tiek stiprināta bērna identitātes izjūta.
Aicinam uz prieka pilnu nodarbību, kas norisināsies plkst.12:30 – 13:30 Vingrošanas laukumā.
Nodarbību un sarunu vadīs: psihologi un Biodanza skolotāji - Vineta Grīvza, Anna Kalniņa, Saiva Brūdere-Ruska